söndag 13 januari 2008

Thank you for talking to me

- Thank you for talking to me. Så sa han nar jag pratade nagra ord med Tuk Tuk foraren på marknaden i Phnom Phen.

Fattigt, hett, många tiggare men Phnom Phen ar en stad jag garna atervander till.

Latt att bli irriterad pa alla som tjatar "Tuk Tuk only five dollar" , "Killing Fields, only 10 dollar". Svart att ga utmed Mekong River utan att bli antastad var och varannan minut. Men denna gangen orkade jag svara: Vi har redan en tuk tuk forare, han moter oss klockan 2. Imorgon ska vi med bat till Siem Reap och behover ingen tuk tuk.

"Thank you for talking to me".

Jag hoppas jag orkar ge fler manniskor nagra vanliga ord pa vagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att ni bjussar på eran resa. Eftersom jag är en prismedveten smålänning uppskattar jag särskilt upplysningarna om restaurangpriser mm!Ha det bara bra, välkomna hem om ett tag. Torgny