söndag 20 januari 2008

Koka, skala eller lat bli det "Cook it, peel it or leave it"


En, eller kanske ett flertal, amöbor finns i min kropp, det konstaterade läkaren i Phnom Phen idag. Efter sju dagars svältkost pa vatten och bröd samt magplagor med jämna och ojämna mellanrum, tog vi beslutet att besoka en läkare. Med viss nervositet var det som jag antrade sjukhusets lokaler. "Number one" sa Veasna, var Tuk Tuk förare och guide i PP, det är International SOS sjukhus.

Nervositeten slappte nar jag kom in i den lilla receptionen. Har var det svalt, kliniskt rent och engelsktalande personal. Det tog endast ett par timmar for läkaren att konstatera " Entamöba histolytica" Bacterie "Mired".
Ska nu inte tre olika mediciner som ska döda levande, och äggliknande varelser, i min kropp. Fran och med nu ska vi leva efter: Cook it, peel it or leave it.

1 kommentar:

Manfred sa...

Men hjälp mamma! Jag visste inte att det var så här illa! Jag mår bra i alla fall, har haft fest med Marcus m fl och firat min 24 årsdag. Mycket bra!

Farmor ringde och frågade hur det var med er. Jag sa att jag trodde det var okej.

Låter som ni gör massa roliga saker, även om du är sjuk.