onsdag 2 januari 2008

Haret vaxer snabbare nar man rakar sig!

Att haret vaxer snabbare nar man rakar sig och att synen blir samre av att lasa i halvdunkel ar myter.

Jag gillar forskning! Roligt att lasa om arbete som manniskor satsat ar pa att undersoka. Tva amerikanska forkare har slagit hal pa nagra medicinska myter men tillagger att det skadar mojligen inte att tro pa myter men man bor inte bygga sanningar som inte gar att bevisa nar det galler medicinsk behandling. Spannande och intressant.

For dig som vill veta mer sa saknas det ocksa bevis att mobiltelefoner stor sjukhusutrustning och att manninskan anvander mer an 10 procent av hjarnan. Detta anade jag att det var sa nar jag loste en ny slags Sudoko pa planet. Pennan var superbra och Sudokboken perfekt, racker nog alla veckorna... anvander alla hjarncellerna som finns...
TACK min sudokokompis, LenaMaria.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att ni reser så mycket. Har jul och nyår vart bra? Är Manfred med på resan denna gången också? Hälsa hela familjen från mig. Kram Emelinda

Anonym sa...

Hej Emelinda, denna gången åker vi själva...Manfred jobbar på UR och hade bara några dagar ledigt i jul. Hörde att ni hade haft en kul fest för Leif, gratta honom från oss, kramar Ewa