tisdag 1 december 2009

Har en skojig make, det lättar upp livet!

Nu är UTOMHUSBELYSNINGEN på plats i trädgården. Med makens hjälp , på en ranglig trappstege (måste köpa en ny!), blev det riktigt mysigt och fint. Inte kunde han hänga den utan att göra något lite annorlunda, en gren skulle ha en extra ljusslinga så det inte blev sådär vanligt, lyser den fint upp utsikten från köksfönstret. Att skoja till det lite, det tillhör vardagen för mannen i mitt liv.
Minns en morgon för några år sedan när polisen nästan var på väg, det hängde en död kanin på restaurangdörren när vår konferensvärdinna kom tidigt en morgon. Hon blev livrädd och trodde det var någon som ville skrämmas när det endast var maken som gjort ett av sina alla små trick.

Nu bär det av till stora huvudstaden några dagar. Jobb men också möte med goa vänner, det är rikedom i livet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Cissi Glittvik:
Haha... make läste jag som i make up... men nu ser jag det är ju make som i äkta hälft... ;-). En skojig make piggar ju alltid upp i båda fallen...

Anonym sa...

Tina Elg
:-))))) jag läste oxå det som make up:-))) kan man dra den slutsatsen då att vi tänker först på make up och sen på
maken???:-)))

Anonym sa...

Karin Hultberg
Hmmm....t.o.m. jag som inte lägger särskilt mkt tid på make up läste in det också....:) Ska inte säga något till maken....
för 58 minuter

Anonym sa...

Kicki B Peterson
Me tooooo!!!