söndag 6 december 2009

Röd solhatt - det gillar jag!

Jag har motat bort förkylningen! Efter två veckors "nästan förkyld" är jag nu frisk och kan träna igen. Härligt.

Så fort jag känner att en förkylning är på gång äter jag Echinaforce och Esberitox. Dubbel dos första dagen sen normaldos. På detta sätt har jag lyckats hålla förkylningar borta ett antal gånger de senaste fem-sex åren. Röd solhatt, som båda innehåller, användes av indianerna i Nordamerika för länge länge sen. Forskningen visar attt den har en antibiotisk effekt och stärker immunförsvaret.

Underbara Ölandsvänner lärde mig detta , gott med vänner. Mycket skeptisk köpte jag första paketen med tabletter och flaskan med droppar men...det funkade och har funkat ett antal gånger efter det. Jag tror på att läka med örter.... i alla fall i liten skala.

Inga kommentarer: