måndag 30 november 2009

Julgardiner på Ullared

N har jag bestämt mig. Jag ska börja blogga igen. Har funderat mycket och tror att kraven blev för höga och kvävde min lust att skriva, att blogga. Kraven på mig själv alltså. Det som egentligen tycker är så kul.
Nu sänks alltså mina krav och tänker skriva så länge jag tycker det är roligt.

Jag har köpt julgardiner för första gången i livet. I fredags var jag trött på jobbet och ville göra något annat . Då blev det en resa till Ullared och Gekås. Intressant dagen efter lön, fredag eftermiddag och all rusning efter såpan om Ullared. Konsumtionen som jag tycker väldigt mycket om, alltså har mycket åsikter om, tar jag en annan dag. Det blev julgardiner för 130 kronor till två fönster, det gillade jag!

När jag skulle shoppa julpynt till gårdens gran idag slog det mig att det är något fel på mina lampor i trädet i trädgården. Jag hade lyckats sätta i min julgransbelysning för inomhus i trädet i trädgården. Något var fel, kände det på mig när jag hängde upp den med stor ansträngning i lördags. Det blev liksom så lite. Tunt. Och fel. Ska rätta till det imorgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gött å höra att du aldrig köpt julgardiner innan. Då kan jag lugnt vänta många år innan jag köper mina första julgardiner. ;)
Kram Kathlin