fredag 28 augusti 2009

Senila...?


Hittade inte mina nya svarta jeans i morse. Inte det vita linnet eller svarta koftan heller. Efter 22 km enkel tur, till Holms Golfklubb, insåg jag att …..

Vi spelade en runda golf där igår kväll och jag var säker på att jag lagt ner kläderna i bagen som Magnus bar ut till bilen. Hittar inte det svart skärpet som var till kläderna, mitt fina lackskärp. Har letat i bilen, hemma, i väskan men….

Åkte till Bäckavattnets golfbana ikväll, bärandes solglasögon. Endast dessa glasögon. Mina fina slipade solglasögon gjorde banan mörkare i kvällningen än behövligt…

Efter kvällens runda på golfbanan och en storhandling fanns inte Magnus mobil. Mobilen som är jourtelefon för gården. Där hela höstens planering finns, utan backup! 15 km tillbaka till Bäckavattnets herrtoaletter, belysning på parkeringen, en vända till Hemköps parkering och …där är den! Mellan sätet och växelspaken.

Två senila är två för mycket, i alla fall en för mycket!
Ps, dosan är verkligen kanon! Vet precis vilken dag jag har tagit tabletter och om jag missat någon dag. Då kan jag knapra i mig lite extra nästa dag, aldrig fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Hur var stämningen i bilen? Kunde ni skratta åt eländet eller först nu efteråt? ;)

Kram Kathlin

Ewa Bylander sa...

nja vi skrattade inte men har kommit över att bli arga på varandra, det hände ofta förr :-).

Efter alla vår år vi slipats tillsammans, ger vi bara stöd idag, eller försöker i alla fall!!