tisdag 25 augusti 2009

Nu är en ny Gunnar född...

Nu är en ny Gunnar född, nu kan jag dö. Så sa hon när jag ringde från förlossningsbordet med Karl Gunnar Manfred på min mage.Det var mitt första telefonsamtal. Nej, skrek jag, vi kommer till dig så fort vi har kommit hem, du får inte säga så snälla farmor.

När vi kom till hennes hus, två veckor senare, var det begravning i Hälleberga kyrka i det lilla samhället Gullaskruv. Mina bröst var stenhårda, fulla av mjölk. Och läckte. Manfred var 20 mil ifrån mig, det var 20 grader kallt och jag pumpade med min bröstpump.

Jag heter Ewa Bylander och är er sommarpratare idag…..

Så vill jag börja mitt program när jag är sommarvärd. Kanske blir det aldrig verklighet men drömma är ju fritt. Min Ipod är fullmatad med sommarpratare från sommaren och förra veckan satt vi i små grekiska byar på torget, under träden, drack en cola och lyssnade med varsin hörsnäcka.
Katarina Janouch och Alex Schulman var favoriterna under veckan. De delade sitt liv, sin smärta och sin glädje. Naket, ärligt fick vi följa med några steg i deras mockasiner.
Det är så jag vill min blogg ska vara. Följ med mig några fotsteg, naket och så ärligt som jag bara vågar.

(Njut av bilden med Manfred och hans tjej, Elsa, på semester i Paris)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lena Hugo Johansson
Du får min röst om jag har nåt att säga till om när det gäller sommarpratare! ♥

Anonym sa...

Du får min röst med kära Ewa.....

Jag följer dig....

Stor kram Helen L

Lena Maria sa...

Jag har ju redan hört det "live"... men det är kanon!
Ska anmäla dig!!! ;)

Anonym sa...

Ewa, såg du att vem som helst kunde göra sommarprogram på prov på SR:s hemsida under sommaren? Det gick att lyssna på alla möjliga som hade testat. Chansen kanske kommer åter nästa år...

Tony B