tisdag 17 juni 2008

Ingela är död

"Tagit del utav men ej förstått ! Det lägger jag på min mentala hylla som jag skapat. "
"Jag tror på Jesus! "Det var dom första orden jag hörde från Ingela när jag lyssnade till henne våren 2006. "Trott på Gud har jag alltid gjort men nu har jag mött Jesus."

" Att bli kristen har återställt mig att bli Ingela" " Min plats på jorden har blivit självklar"

"Att vara kristen - deb stora glädjen är att släppa taget i livet". "Vi ska använda vårt intellekt men det går inte att resonera sig till Tro".

Det är så många ord jag kommer ihåg av Ingela. Jag kan höra hennes röst när vi pratades vid för några veckor sen. Hon skrattade och sa -Dö, det kan jag göra imorgon eller om tio år. Men jag lever nu och mår bra.

Fast Ingela inte är en av mina närmaste vänner har hon påverkat mig som få människor gjort i mitt liv. Efter första mötet, berättade jag hela föredraget i omgångar för en lite uttråkad man. Andra mötet var på Gullbrannagården sommaren för två år sen. Vi umgicks i två dagar och pratade och pratade. Eller rättare sagt jag lyssnade, faktiskt, jag LYSSNADE mest. Under hösten hade vi en utbildning tillsammans och nu skulle hon komma till gården om ett par veckor. Efter varje möte, varje telefonsamtal har jag känt mig euforisk. Jag hittar inget annat ord. Glad och upprymd. Aldrig har jag träffat någon med så skarpt intellekt tillsammans med en underbar humor. Veijo, Ingelas man sa vid ett tillfälle
"Det är inte vetenskapligt bevisat men du kanske inte är centrum i universum". Hon var så mycket. Så speciell. Så fantastisk.

Jag vill inte ta in att Ingela dog ikväll. Jag vill inte!

Ingela sa - Livet är svårare än döden. Jag är inte rädd för döden.

Du fattas mig. Du fattas mig. Du fattas mig......men jag vet att du mår gott hemma hos Gud.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var en märklig kväll när dokumentären om och med Ingela sändes och plötsligt rullar textremsan över Tv skärmen med budet om hennes död samma dag.
Hade sagt flera gånger att det skulle vara intressant att höra
hennes föredrag vid tillfälle.
Hon gjorde intryck som du skriver.
Ingmari