lördag 14 juni 2008

Emil tar studenten och jag är en stolt moster!

Igår var en stor dag! Emil tog studenten! För fyra år var det nog en utopi för både Emil, mamma, moster Ewa och Lena. Men med goa härliga människor runt omkring sig och en järnvilja har han lyckats. Att han har tre jobb idag förvånar inte oss. Motiveringen till stipendiet han fick efter sitt första gymnasieår, var så sann, så sann!

Stipendiet erhålles för att DU tar tag i saker, tar hjälp där DU märker att DU behöver och tar dig dit DU ska även om vägen dit kan vara krokig. "Med inställningen jag ger aldrig upp" kommer man långt.

Vi älskar dig Emil. Vi är stolta över dig! Snart har du säkert ett eget raggaråk som vi får hänga med i, stolta mostrarna och mamma.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej Ewa! Jag hade med student här hemma igår och jag snyftade floder. Så stolt!

Anonym sa...

Student, tänk vad ord kan betyda så olika för olika lägen i livet. Jag bara gråter när jag hör ordet men konstigt nog känns det bra att glädjas med dig!!Duktig kille!
Grattis!
Maria