söndag 27 april 2008

Bucket list

Att skriva sin ”bucket list” – vad är det?

En härlig film ”Nu eller aldrig” med Jack Nicholson och Morgan Freeman var lördagskvällens nöje i Stockholm. Att förlika sig med de val de gjort i livet och de personer de varit samt göra det de drömt om är handlingen. Utifrån en ”Bucket list” – en lista på vad de vill göra innan de dör, händer en del, både oväntade och väntade saker. Absolut minst tre av fem stjärnor, tja det blir nog fyra.

Att skriva en ”bucket list”, ”livslista”, är en lista på saker jag vill se, göra och åstadkomma i mitt liv. Inte helt enkelt…inte något som skrivs ner på några minuter.

Jag vill i alla fall bo utomlands någon gång i livet, det finns på min bucket list! Resten får jag fundera lite på.

Intressant att veta : Vad finns på din ”bucket list”.

Inga kommentarer: