onsdag 9 april 2008

Balans


Att hitta balans i livet. Ja..säkert är det något jag alltid måste jobba med.

Är själv denna veckan och kan jobba hur mycket jag vill. Klockan 9 ikväll, efter 12,5 timmars jobb, ringde syrran och jag avbröt jobbet en stund.

Har jag dålig disciplin? Visst hade en promenad varit skönt när vårsolen sken men jag älskar ju att jobba...

Vi har tre område som vår tid ska disponeras till:

* Arbete/skola

* Familj/vänner

* Egen tid


Att ha balans emellan dessa är viktigt. Inte lika mycket tid till var del men en balans där jag mår väl. Där inte all kraft går åt till en del. Visst är det kloka ord som jag oftast pratar om på mina enkla frukostföredrag men de kloka orden är nog mest till mig själv, om och om igen. Om och om igen.

ps. varför kan inte syrran Lena skriva inlägg? Någon klurig datakunnig som kan skriva en rad varför det inte funkar att skriva inlägg. Hon är kul och visst skulle det vara roligt med inlägg

Inga kommentarer: