söndag 2 mars 2008

Vi lever idag

Hans Johansson är död. Jag känner inte han väl men det är bara några dagar sen vi pratade om hans medverkan på gården förra sommaren. Han var bara 6 år äldre än Magnus, 57 år. Vältränad och han dog under en löprunda i fredagsförmiddag.

Vi säger ofta till varandra, ”vi lever idag, vi måste ta vara på varje dag”.
Vi vet inte hur länge vi lever, det vet vi.

Jag är tacksam för mitt liv men har ändå ångest emellanåt. Oftast för mindre problem, inte dom stora världsproblemen. Kanske måste en del av oss människor alltid påminnas om vad vi har. För mig kan ett fotografi hjälpa mycket. Hur hanterar du din ångest?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Jag har ingen ångest direkt men vad som är viktigt tycker jag är att inte alla VARFÖR och alla andra frågor får ta överhand eller få fäste i mitt liv.....
"Man kan inte förhindra att fåglarna flyger över mitt huvudet MEN man kan förhindra att dom bygger bo."
Det är en gott citat att leva efter bland så mycket annat!!!
Kram Helen L : )