fredag 21 mars 2008

Ipod

Jag har precis fått igång min Ipod! Det är 1 år och tre månader sen jag fick den i julklapp av Manfred. Fast jag är lite teknikfreak så har det tagit lång tid att ladda upp itunes på datorn, koppla in Ipoden, förstå hur jag ska kategorisera, ladda ner och sen lyssna.

Tänk att vara tonåring idag. Att kunna lyssna på radio och skicka bilder med mobilen, ta bilder med digitalkamera och ladda in dom i datorn, spela in och programmera DVD:n, ringa med Skype.... Ha en fungerande dator, hyfsat ny mobiletelefon, TV med ett antal kanaler, ha koll på vad som är inne och vad som är ute .... Det kan inte vara lätt att vara 15 år idag.

När jag var 15 år hade jag min kasettbandspelare. Jag spelade in, röd och grön knapp, spolade och spelade upp. Enkelt och det funkade om inte batterierna skulle bytas.

Kanse är det inte så konstigt att vi mår dåligt emellanåt. Det är mycket vi ska kunna oavsett om vi är 15 eller 50 år. Ju mer prylar vi har ju mer ska vi lära oss och förstå.

Inga kommentarer: