fredag 14 oktober 2011

Den brann ikväll!

Min elvisp, brandgul och brun. När den inköptes var det högsta mode, brunt och orange. Både i inredning och köksprylar. Den är nog ca 32 år eller så, precis som vårt äktenskap.

Vi har många prylar som är 25-30 år gamla. Vår tjock TV – 25 år. Men det är en Bang Olufsen med fin bild fortfarande! Ibland när volymen sänks kan den svartna men då är det bara att slå på den igen. Vattensängen är 25 år och när elementet gick sönder för några år sedan ville försäljaren ha oss som referens, vårt vattensängselement hade hållit i 21 år!

Köksmöblerna, de vita trä, är också 25 år gamla, björkmöblerna i vardagsrummet är 30 år, eller kanske är de 29?

Funderar på om jag inte ska köpa en ny elvisp imorgon, får nog bli en vit, helst blank och snygg design!



2 kommentarer:

Ingmari sa...

Hej Ewa
Va gött att få höra att det finns en människa till i detta land som inte bara byter möbler o annat bara för att det har några år på nacken. Saker som fungerar finns ju oftast ingen anledning att slänga. Synd på elvispen den har nog blivit riktigt modern i sitt utseende. Nu hörde jag häromodan av en av trendnissarna på tv att helvitt är ute. Furu i möbler o inredning är HOT. Det var reportage från inredningsmässan i Stockholm o de visade småbord gjorda av skivor gjorda av trästockar så att årsringarna, bildade skivans yta. Vedträn staplade i bokhyllan att ha o elda med i öppnaspisen. Vår soffa har också 27 års erfarenhet av Walfridssons. Köksoffan är väl tredje generationen som äger. Hoppas frukosten var goood./ Ingmari

Anette sa...

Hej!!

Här är en till som inte köper nytt i första taget!! Din elvisp liknar den första vi hade. Höll inte så länge som er, men 25 år var det i alla fall!! Längtar fortfarande efter den, för det är inte lätt att hitta en motsvarande modell!! Däremot använde jag min köksmaskin igår kväll och malde en massa älgkött. Den är över 30 år och funkar bra fortfarande. (Bosch) TV har vi ju bytt ett antal ggr. Den jag har haft de senaste åren hade min son först ganska länge innan han bytte. Bilden har också blivit svart på den ibland och fått sej en smäll med näven. Sen har den fungerat igen. Tyvärr sa det stopp häromdagen så nu har väl bildröret pajat helt.
(Hoppas jag inte skrämde dej!!)
Anette, N. Unnaryd.