tisdag 18 oktober 2011

Var är du i livet?

"Det är så bra när jag ser en orienteringstavla i någon stad jag kommer till för den har alltid ett budskap till mig. Jag som har dåligt lokalsinne och så står det på tavlan, under en röd prick, här är du nu! Då vet jag ju var jag är! " Så startade hon dagens föredrag, Britta Hermansson. En klok kvinna som delade livet med oss under en timma. Fundera över var du är , det var en uppgift vi fick och kanske vill du också fundera över var du är i livet?

1. Vad gör dig glad?
2. Vad finns ditt engagemang?
3. Vem eller vilka älskar du?
4. Vad är du mest rädd för?

Hon berättade med inlevelse om apan och lejonet, om att dra ner dragkedjan. Att upptäcka att "det var bara en människa"! Vi är alla, oavsett vilken makt vi har, bara en människa!
Makt gör att vi krymper, möt människor i ögonhöjd.

En stund av eftertanke som gör skillnad, det är eftersmaken av Brittas föredrag. Ta med citatet av Magnus Malm och fundera på

"Lögnen skiljer oss från Gud oavsett hur andlig lögnen än verkar vara. Sanningen drar oss alltid nära Gud , hur oandlig sanningen än kan tyckas vara"



Inga kommentarer: