fredag 12 mars 2010

Att byta hylla, då löser det sig!


Att byta hylla, det var lösningen! Då skulle jag få mer plats och vips, få en bättre ordning på mina strumpor och underkläder. Jag hade ju hyllan längst ner och inte så mycket plats som mannen har. Men... så blev dock inte fallet. Märkligt. Mannen har alltid bättre ordning, allt ligger liksom i rader och pryder vår möbel i sovrummet. Min hylla är mer kaoslik, ja ialla fall så är det inte så mycker rader....

För några år sedan bytte vi stolpe att hänga kläderna på i sovrummet. Jag hade den söndriga stolpen, det var ju anledningen till att det oftast var oordning på min stolpe men, märligt, det är fortfarande min stolpe som är den minst ordningssamma i vårt sovrum.

Efter drygt 30 år med en pedantisk make har jag lyckats med att bli hyfsad på att hålla i ordning. Har efter två veckors semester nu städat huset, och det är jag riktigt bra på! Övning ger färdighet, ja oftast i alla fall...

Inga kommentarer: