lördag 27 mars 2010

Påsk på en pinne

Vad förvånad och glad hon skulle bli syrran! Ett annorlunda, kul, påskpynt hade jag hittat i en av Halmstads butiker. Det var en söt liten kyckling fastsatt på en lång pinne. Förväntansfull ställde jag den mitt på golvet i allrummet när jag hörde bilen rulla in på gården. Min egen kyklingspinne hade jag redan ställt upp fint i vardagsrummet. Så när det knackar på dörren öppnar jag och där står syrran med något i handen… det är en söt liten kyckling fastsatt på en lång pinne.

Nu är det snart påsk och när påskpyntet skulle fram blev jag påmind om hur lika vi tre systrar är. Detta var bara en av alla gånger då vi har köpt samma saker utan att veta om det.
Igår berättade jag min berättelse, mitt liv för ett gäng konfirmander. Än en gång fick jag klart för mig hur mycket mina systrar betyder i mitt liv och hur tacksam jag är för att vi fick växa upp tillsammans när olyckan hade hänt.

I år har jag köpt en svart tupp som ser ut som en porslinstupp, men är fastsatt på en fjäder, så den liksom gungar. Det blir det nya påskpyntet hos familjen Bylander. Vi får se vad systrarna har köpt.

3 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Jag har oxå "investerat" i den tuppen och hans något rundare fru, hönan...
Men mina är vita med silver!
Glad Påsk onskar jag dig och mannen!

Kram Anna

Karina Jansson sa...

Det var fint påskpynt! Numera hinner jag inte få fram nåt påskpynt förrän jag upptäcker att påsken är över, är glad om det blir några påskliljor på bordet i alla fall...

Anonym sa...

En riktigt bra påsk önskar dig/er ......: )
Påsk kram Helen Lindblom