onsdag 28 januari 2009

Under med kniven

Hon hade opererat allt man kunde tänka sig, ”You Name It”, var hennes kommentar.
Vi låg vid poolen tillsammans sista dagen på semestern. Det var hennes födelsedag berättade hon, 48 år fyllde hon. Jag förstod att vi skulle bli förvånade när hon sa det.
Hon hade lyft upp lite av ansiktet för två veckor sedan. Skulle överraska den nya pojkvännen, men han var tyvärr ute på semester med sin exfru och barn denna veckan.
Det fanns inga veck i pannan, inga påsar under ögonen eller veck i ögonvrån. Inga hängbröst eller påsar på magen.
”När jag växte upp fanns inte pappa, mamma reste runt i Europa så henne såg jag inte mycket av. Det var därför jag blev förälskad i den äldre gentlemannen, playboyen från USA. Jag gifte mig , blev gravid och fick en son , 17 år gammal. Efter några år flyttade pappan och sonen till USA, jag gifte om mig, utbildade mig, skiljde mig igen, nu ska jag aldrig mer gifta mig!”

Det var hennes födelsedag idag. 48 år fyllde hon. Ekonomiskt oberoende, snygg (förutom benen ska jag ärligt säga!), trevlig, social och sökte lycka. Eller egentligen tror jag …. Att bli älskad för den hon är. Inte för den hon kan forma med hjälp av kirurger. Undra om hon blir lycklig någon gång? Det får jag nog aldrig veta.

1 kommentar:

Anonym sa...

En undran jag får....
går det att "lyfta" eller "suga" benen???

Synn.. att du inte tänkte på att fråga henne Ewa...

Välkomna hem !! : )
Kram Helen.L