fredag 21 maj 2010

En tant, En gammal tant!?

Det var en tant jag såg på bilden. Det var några veckor sedan jag såg bilden på henne. Det var en tant, en typisk tant. Insåg snabbt att hon var i min ålder, en gammal vän som jag inte sett på 30 år. Nästan exakt 50 årvar hon , precis som jag.
- mellan 45-55 år så händer så mycket. Vi åldras och blir gamla. Så sa hon , min kloka lillayster. Inser att det även gäller mig.

Snart tror jag min åldersnoja är till ända. Har varat i drygt ett år nu och snart är jag 51 år, då tror jag den försvinner :-).

4 kommentarer:

Syster Lena sa...

Ewa...är det kort från din 50-års fest när du o Magnus förnyade era löften..???

Åsa Fant Perdsjö sa...

Blev rädd att du sett mej på någon bild...

Lars-Ola Ericsson sa...

Tackar för ditt inlägg. Din blogg gav upphov till ett intressant samtal vid frukostbordet. Agneta har "tjejträffen" på övernattning.

Ewa Bylander sa...

Syster Lena: Alltid så uppmuntrande :-). Du som solar så mycket, kanske är du på god väg.
Åsa min vän, du är vacker!
Roligt med kommentarer Lars-Ola. Ska försöka vara mer aktiv med bloggandet.