onsdag 20 februari 2008

Sanningar om livet efter 29

Några underbara citat från ett uppiggande mail jag fick idag:

"Ett av livets mysterier är hur en 2 kg - låda med godis, kan göra att en kvinna går upp 5 kg i vikt!?"

"Ju äldre du blir, desto svårare är det att minska i vikt - därför då har din kropp och ditt fett blivit verkligt goda vänner."

"Smala människor irriterar mej!! Speciellet när de säger saker som: "Du vet, ibland glömmer jag att äta". Numera så kan jag glömma min adress, mammas mellannamn och mina nycklar. Men jag glömmer aldrig att äta. Man måste vara speciell för att glömma äta!"

"Det bästa med att leva i en liten stad är: när du inte vet vad du gör så vet någon annan det."

Tack Helena, det piggade upp dagens arbeta att plöja mig igenom mail- och posthögen.

Inga kommentarer: